Dag 15: Donuts

29 juni 2018 - Jacksonville, Florida, Verenigde Staten

Mijn kamer is van alle gemakken voorzien, zoals opbergruimte, koelkast, magnetron en een koffiezetapparaat. De koffie staat te pruttelen en ik begin alvast aan mijn blog.
Oh ja en ik heb nog donuts over, dus neem ik er zo lekker eentje bij de koffie.
Vandaag ben ik maar eens heel relaxt begonnen met niks eigenlijk. Rustig aan wakker worden, ontbijt gemaakt en een poosje met Michel geappt.
Aan het begin van de middag ben ik naar de porch gegaan met een overlevingspakket: Boek, water, telefoon en een beker ijs. Mijn relaxte dag ging ik daar maar eens verder voortzetten.
Van lezen is niet heel veel gekomen, want er is zoveel te zien in de tuin daar. Veel eekhoorntjes, vogels en salamanders. Die heb ik allemaal eens goed bekeken. En onder ons: Mijn ogen vielen ook even dicht, heel even maar hoor.
Opeens werd het heel erg donker en kwam de regen met bakken naar beneden. Het is maar goed dat ik juist vandaag een relax dag heb. Ik ben lekker buiten blijven zitten, want ik zit onder een afdak en ik vind het heerlijk om te merken dat het wat afkoelt. Het blijft hier gewoon iedere dag heel heet. Bij afkoelen moet je denken aan een temperatuur van 30 graden. Ik had nooit gedacht dat ik zou zeggen dat ik 30 graden heerlijk vind. Het dondert en het bliksemt en ik hou er van om naar te kijken.
Na een aantal uren klaart het weer wat op en besluit ik om de zus van Luther te bellen om te vragen of ze nog zin heeft om een donut te gaan eten bij Krispy Kreme. Iedereen hier zegt dat deze beter zijn dan van Dunkin' Donuts, dus die moet ik gaan proberen. Zij vindt het gezellig om af te spreken en ze belt me wanneer ze gedoucht heeft en vertrekt. Zo gezegd, zo gedaan en ik ga op pad. Ik sta een kwartier vast bij een kruispunt waar een ernstig ongeluk is gebeurd. Ik besluit om te keren en een andere weg te nemen. Ondertussen word ik al gebeld of ik het kan vinden. Ik vertel dat ik vaststond, maar dat ik er nu echt bijna ben.
Ik zeg dat ik haar wil trakteren en we kiezen de traditionele donuts en we nemen wat te drinken. Het is gezellig en we kletsen een poosje over van alles en nog wat. Het is net alsof we elkaar al veel langer kennen, terwijl we elkaar gisteren pas voor het eerst ontmoet hebben.
We nemen afscheid en ze zegt dat ik altijd mag bellen als ik in de avond met iemand wil kletsen. We zien elkaar in ieder geval 4 juli weer op de verjaardag van Luther.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anita ten Brinck:
    29 juni 2018
    Ook lekker een relaxdag. En voor jou zegt dat heel wat; dat je 30 graden koeler vindt. Fijn dat het contact met de familie van Luther zo goed is. Is gezellig dat je zomaar iemand kunt bellen. Het lijkt wel of jij al heel lang daar bent en veel mensen kent. Ook vandaag weer een fijne dag. Hou van jou.
  2. Anita defauwes:
    29 juni 2018
    weer heerlijk mee kunnen genieten van je dag
  3. Nienke:
    29 juni 2018
    Wat heerlijk even lekker relaxen. Wat ga je vandaag doen? Hele fijne dag vandaag 💋💋💋
  4. Jolanda:
    29 juni 2018
    heee fijn dat je zo een heerlijke relax dag hebt gehad.
    zie alweer uit naar je volgende verhaal.
    fijne dag ook weer.
  5. Michel:
    29 juni 2018
    Wat leuk om te lezen weer schat.
    Vandaag voor het ontbijt dat kan wel even wachten.
    Ik hou heel veel van jou!