Dag 20: Souvenirs

4 juli 2018 - Jacksonville, Florida, Verenigde Staten

Vandaag draait eigenlijk om het kopen van "souvenirs". Eetbare souvenirs.
Het is de laatste dag dat ik dit rustig kan doen en ik heb wat verzoekjes om mee naar huis te nemen. Amerikaanse koekjes, snoepjes, chocola, rare smaken m&m's en verschillende smaken oreo koekjes. Een klein gedeelte heb ik al binnen, maar nog niet alles. Dus portemonnee mee en op naar de Walmart.
Deze ligt om de hoek op maar 6 minuten rijden. Ik heb hier in de buurt geen gps meer nodig, zoveel heb ik hier nu al rond gereden. Ik ga het nog missen. Eigenlijk weet ik wel zeker dat ik het ga missen.
Niet alleen het land, ook de mensen, het huis waar ik verblijf, alles. Maar het is ook weer tijd om naar huis te gaan. Ik mis thuis ook, dus het is een heel dubbel gevoel.
Ik stap in mijn auto, die mij deze afgelopen 3 weken overal heen heeft gebracht, en het is een heel fijn autootje geweest. Ik wil die eigenlijk wel mee naar huis nemen, als souvenir voor mezelf :)
Bij de Walmart leg ik eerst een salade en wat broodjes in mijn winkelwagen en dan ga ik op zoek naar al die zoete dingen. Er zijn gangpaden vol met zoete dingen. Het is moeilijk kiezen, maar uiteindelijk heb ik een aantal producten in mijn winkelwagentje liggen. Nu op zoek naar de cheddar cheese crackers. Ik heb ze vorige week gekocht om te proberen en ik vind ze zo lekker dat er een groot pak mee naar huis moet. Gevonden! Een 27 stuks verpakking, daar kan ik wel even mee vooruit. Dus collega's, de komende weken eet ik cheddar cheese crackers tijdens de koffiepauze :)
De dame bij de kassa vertelt een heel verhaal over haar tweede baan en dat ze daar ook nog naartoe moet nadat ze hier klaar is. Vervolgens vertelt ze nog meer, maar geen idee wat ze zegt, want ze praat heel erg binnensmonds. Ik knik een paar keer, glimlach, reken af en wens haar nog een fijne dag. Nu mag ik weer de hitte in. Het is nog steeds heel warm en ik ben blij dat er bijna overal airco is. Ik hoor van mensen die hier geboren zijn dat ze nooit wennen aan die hitte. Daar zou ik ook nooit aan kunnen wennen, denk ik.
Op de terugweg ga ik nog even langs Family Dollar. Wat een ongelooflijk rommeltje is het in die winkel en niet eens héél goedkoop. Snel loop ik even alle gangpaden langs en ga dan weer naar buiten.
Eigenlijk wilde ik nog ergens anders naartoe, maar ga eerst de boodschappen weg brengen. Ik eet lunch en ineens gaat het heel hard regenen en onweren. Motregen kennen ze hier blijkbaar niet, want als het regent dan gaat het echt heel hard. Eén voordeel hiervan is; de buien zijn kort, maar krachtig. En toch ben ik blij dat ik niet op de weg zit, dus ik besluit om maar gewoon binnen te blijven en televisie te kijken. Krijg ik toch nog een beetje mee van het wereldkampioenschap voetbal.
Morgen is het al weer de laatste dag. Ik ga nog even genieten hiervan samen met Luther. En daarna mijn koffers pakken. Ik ben benieuwd of alle souvenirs mee kunnen....

1. Anita ten Brinck:
    4 juli 2018
    Snap dat je het daar erg naar je zin hebt. Ook jouw dubbel gevoel. Ik ben blij dat je terug komt.😀 Geniet nog echt van de laatste dagen. Groetjes aan Luther en de rest van de familie. En veel plezier bij het vuurwerk, al is het waarschijnlijk op jouw eigen veranda. Hou van jou 😚
  2. Nienke:
    4 juli 2018
    Die cheddar cheese crackers wil ik ook wel proberen 😉
    Wat is de tijd toch ineens snel gegaan. Je kijkt er zo lang naar uit. En ineens is het dan al weer bijna tijd om te gaan.
    Heel veel plezier vandaag nog met Luther. Geniet van alle laatste dingen die je nog kan gaan doen. En ik kan niet wachten om al jou verhalen in het echt te horen. Misschien het weekend net voor wij op vakantie gaan 😉
    Heel veel plezier nog 💋💋💋💋
  3. Mirjam Vanetie:
    4 juli 2018
    Maak er nog een mooie dag van en alvast een goede terugreis! Ik denk wel dat wij allemaal willen proeven tijdens de koffiepauze. 😃 Bedankt voor je leuke verslagen! Morgen de laatste dus. Groetjes Mirjam
  4. Jolanda:
    4 juli 2018
    Maak er nog een leuke dag van samen met Luther en Familie
    ik snap dat je het daar gaat missen, maar je hebt het ook wel getroffen met alles
    fijn hoor.
    geniet nog even , en dan weer tijd om te gaan inpakken.
    fijne dag.
    oja en alvast een goede vlucht terug naar huis gewenst.
  5. Michel:
    4 juli 2018
    Ben benieuwd naar alle lekkere eetbare souvenirs schat.
    Ondanks dat je het daar gaat missen, ben ik wel heel blij dat je naar huis komt.
    Want ik heb je heel erg gemist.
    Love you so much!!!
  6. Marian en Ingrid (Medicatieteam Epic):
    5 juli 2018
    Wat bijzonder om mee te mogen maken Chantal. We horen graag de verhalen!