Dag 14: Familiebezoek

28 juni 2018 - Jacksonville, Florida, Verenigde Staten

Mijn koelkast raakt een beetje leeg, dus het is weer tijd voor wat boodschappen. Het water is helemaal op en dat is toch wel heel erg belangrijk om te hebben met dit weer. Het is in de vroege ochtend al bijna 30 graden. Ik ga op tijd weg, want ik ben uitgenodigd voor een lunch met de familie van Luther. En ik wil niet te laat komen.
Ik vind het heel spannend en ik weet niet wie ik allemaal ga ontmoeten. Ik weet door alle verhalen van Luther dat hij een heel lieve familie heeft, maar ik ken niemand. Ik ga mee naar het huis van zijn moeder, want zij is een lunch aan het koken voor iedereen. Daar wordt ik heel hartelijk ontvangen door zijn stiefvader en ik krijg een knuffel. Hij zegt dat ze me al verwachten en dat ik lekker moet gaan zitten en doen alsof ik thuis ben. Zijn oudste zus is er al met haar man, dochter en kleinkind. Zij begint meteen honderduit te kletsen en mijn zenuwen verdwijnen. Daarna ontmoet ik zijn moeder en krijg ook van haar een knuffel. Als laatste komt zijn broer binnen met zijn zoon. Ik had hem vorig weekend al gesproken aan de telefoon . Zo dus iedereen is binnen en het huis zit nu echt wel vol en zo groot is het niet. Ze stellen me allerlei vragen en vertellen me over hun familie en over Luther. Ze zijn allemaal zo lief voor me en zeggen dat ik altijd welkom ben en omdat ik een vriendin van Luther ben, ik deel uit maak van de familie. Je kunt wel merken dat ze erg close zijn met elkaar. Na een poosje is de lunch klaar en staan we met z'n allen rond de tafel. Ze zijn erg gelovig en willen graag bidden voor het eten, dus uit respect doe ik mee. Wow, er staat zo veel op tafel.....Kippenvleugeltjes, kippenpoten, aardappelpuree, sperziebonen met aardappel, salade, maïs, jus en verschillende soorten sauzen. Het is ontzettend lekker en we genieten er allemaal van. Na de lunch is er nog zoveel over dat het allemaal ingepakt wordt, zodat de zus van Luther het bij andere familieleden kan afgeven. Zijn moeder vraagt of ik ook nog een portie mee wil nemen. Maar ik zeg dat ze dat maar moet verdelen voor de rest van de familie omdat ik al heb gehad en dat zo de rest ook nog wat heeft. Dan krijg ik ineens een toetje, warme appeltaart. Oh zo lekker......Ze hebben goed voor mij gezorgd en ik heb ook wat voor hun meegenomen vanuit Nederland. Stroopwafels en Wilhelmina pepermunt. Ze beginnen meteen aan de pepermunt en het bevalt ze wel. Ze hebben nog nooit zulke grote pepermunt gezien, terwijl in Amerika eigenlijk alles wel groter is dan in Nederland. :)
Ik spreek met een van de zussen van Luther af dat we later samen naar het winkelcentrum gaan. Ze gaat eerst al het eten bij de familieleden afgeven en dan belt ze me als ze thuis is. Ik neem afscheid van deze lieve familie en bedank ze voor het lekkere eten en de uitnodiging om samen te lunchen. Zijn moeder en zus zal ik volgende week ook nog zien wanneer ik bij Luther op bezoek ben.
Wanneer ik weer op mijn kamer ben, wordt ik na een poosje inderdaad gebeld en we spreken rond 17:00 uur af. Tegen vijven belt ze weer en vertelt ze dat ze over 5 minuten vertrekt. Ik zeg dat ik dan ook zal vertrekken en voor de bioscoop op haar wacht. Na een paar minuten wachten, zie ik haar aan komen lopen en we gaan het winkelcentrum in. Ik was daar van de week al naar de bioscoop geweest, maar niet gerealiseerd dat er nog zoveel achter zat. We lopen het winkelcentrum een beetje rond en gaan dan wat eten. Ze vraagt wat ik wil eten en ik laat dat aan haar over, omdat zij wel weet wat ik echt nog moet proberen nu ik hier ben. Ze zegt dat ik echt Philly's steak moet proberen. Dan doen we dat! Ik moet haar gelijk geven, want het is heel lekker. Ze vertelt dat ze eigenlijk heel zenuwachtig was om mij te ontmoeten vandaag. Maar omdat ik zo belangrijk ben voor Luther, wilden ze allemaal heel graag weten wie er achter de naam Chantal schuilt en over wie ze al zoveel gehoord hebben. Ze zegt ook dat ze dat normaal eigenlijk niet zo graag doet, afspreken met iemand, omdat ze het moeilijk vindt om met mensen te kletsen die ze niet kent. Ik merk daar anders weinig van, want ze kletst aan één stuk door. Dan betekent het waarschijnlijk dat ze zich op haar gemak voelt bij me. We lopen nog wat door het winkelcentrum en ik zeg dat ik nog een boek wil kopen, omdat ik van plan ben om morgen een relax dag te houden. Dus we zoeken twee boeken uit en gaan dan weer richting uitgang. Tijdens het eten vertelde ze me over een plek waar je nog betere donuts kan eten dan bij Dunkin' Donuts. Dus als ik morgen nog een donut wil eten, dan moet ik maar bellen en gaan we samen. Lijkt me gezellig!
Ik bedank haar voor de uitnodiging en de fijne dag en dat ik genoten heb van alles.
Ik blijf maar lieve mensen ontmoeten.

1. Eveline:
    28 juni 2018
    Lieve mensen ontmoeten altijd lieve mensen. Dat is een wetmatigheid. Geniet ervan
  2. Nienke:
    28 juni 2018
    Wat fijn dat je zo warm int hangen bent. En leuk dat jij nu ook weet wie zijn familie is. Geniet vandaag van je relax dagje 😉💋
  3. Karin:
    28 juni 2018
    Wat weer een mooi verhaal en wat een lieve mensen
  4. Jannie:
    28 juni 2018
    Zo bijzonder om de familie van Luther te ontmoeten en zo'n warm welkom. Heel mooi Chantal.
  5. Anita defauwes:
    28 juni 2018
    wat leuk om de familie achter Luther te leren kennen nu weten jullie wie het is als er over hun gepraat wordt
  6. Jolanda:
    28 juni 2018
    weer zo een mooi en warm verhaal
    fijn dat je het zo naar je zin hebt daar met al die lieve mensen om je heen.
    en geniet van je relax dagje.
  7. Claudia:
    28 juni 2018
    Mooi om te lezen wat jij op je pad beleeft. Fijn om met je mee te lopen. Wat je geeft krijg je terug. Lieve mensen en warmte om je heen.