Dag 18: Shoppen

2 juli 2018 - Jacksonville, Florida, Verenigde Staten

Shoppen is echt wel vermoeiend, maar ook ontzettend leuk!
Vandaag ben ik naar de grootste mall van Jacksonville gereden. Ik zit werkelijk op een perfecte plek in West Jacksonville, want bijna alles ligt op 20 minuten rijden of minder. En de Interstate is maar 2 minuten van hier. Heel handig, zo kan ik snel alle kanten op. De grootste mall, The Avenues, ligt ook op 20 minuten rijden in het zuiden van Jacksonville.
Ik ben er bijna, verkeerslicht springt op groen, maar er komt een brandweerwagen aan met zwaailichten en sirenes. Daar wacht ik dan maar even op, gaat een gek achter mij ineens toeteren. Hallo...... Ik kan toch niet oversteken nu. Dit is dus officieel de eerste verkeershufter die ik hier tegenkom. De afgelopen weken heb ik toch veel op de weg gezeten en geen aso's op de weg meegemaakt. Het rijden hier is echt veel relaxter dan in Nederland.
Maar goed, nadat ik gewoon gewacht heb tot de brandweerwagen voorbij gereden is en een parkeerplek gevonden heb, ga ik het winkelcentrum binnen. Het is echt heel groot, maar ook heel mooi. Het heeft twee lagen en er zijn zo ontzettend veel winkels. Ik begin gewoon aan één kant en ga rondlopen. Winkel in, winkel uit. Ik zie zoveel leuke dingen en zelfs kleding vinden in mijn maat is geen probleem. Wat is dat toch heerlijk, gewoon een winkel binnenlopen en overal je maat kunnen vinden. Dat is in Nederland wel anders en dat ga ik wel missen hoor. Ik ga het denk ik allemaal wel missen, want ik heb het hier echt wel naar mijn zin. Ook al ben ik de grootste tijd alleen.
Na een aantal winkels te hebben gezien, heb ik al een broek, twee shirts en een cadeautje gescoord. Ik loop een winkel binnen waar ze zelf ballen maken voor in bad en organisch spul verkopen voor je haar, voor onder de douche en voor je gezicht. Ik mag op een stoel gaan zitten en de verkoopster zet een bak water tussen ons in. Ze gaat wat dingen op mijn arm en hand smeren, zodat ik kan voelen hoe lekker al dat spul van hun is. Ik moet toegeven dat het heerlijk is en ook heerlijk ruikt, maar ik kijk rond en zie de prijzen van een paar van die producten...... Ineens ben ik niet zo geïnteresseerd meer. Een moisterizer van 120 dollar?? Nou nee, laat maar zitten. Ik bedank haar vriendelijk en zeg dat ik er nog even over nadenk. Dat laatste is gelogen, want ik ga niet zo veel geld neertellen voor die producten.
Het is tijd om wat te eten, want van winkelen krijg je echt wel trek. Ik bestel een heerlijke Philly cheesesteak en frietjes. Even tijd om rustig te zitten en mensen te kijken. Dat is namelijk ook iets wat ik leuk vind om te doen.
Na het eten vind ik nog een aantal leuke kledingstukken en ga ik langzaam richting uitgang. Voor Michel ga ik nog even naar Best Buy. Electronica is hier echt wel veel goedkoper dan in Nederland. Ik neem voor hem een toetsenbord en muis mee.
Er is nog één winkel waar ik wil kijken, maar die ligt om de hoek van waar ik verblijf, dus ik stel mijn gps is en ga op pad naar die winkel. Ook daar vind ik wat leuke dingen en besluit om daarna donuts mee te nemen bij Krispy Kreme. Wanneer ik daar aan kom rijden om door de Drive Thru te gaan, springt het licht aan van een neon bord. Ik heb mij van de week laten vertellen dat dat betekent dat de donuts net gebakken zijn en dus lekker vers en warm. Kom ik dus mooi even op tijd. Ik bestel er 6 en ga weer terug naar mijn kamer.
Ik vraag of Carmen en Miguel ook een donut willen. Dat willen ze wel en bedanken mij voor dit lieve gebaar. Dat is toch wel het minste dat ik kan doen, nadat ik al twee keer heb mee mogen eten.
Op mijn kamer zet ik mijn spullen weg, doe mijn nachtshirt aan en ga lekker op bed zitten. Nog even met Michel kletsen en daarna kruip ik onder de dekens om televisie te gaan kijken. Er komt een serie op die ik graag wil zien. Ineens begint het zo ontzettend hard te regenen en te onweren. Zo hard heb ik dat bij ons nog niet gehoord. De eerste donder laat me zo schrikken, niet normaal. Gelukkig zit ik veilig binnen.
Morgen ga ik naar het strand. Ik ga vroeg weg, want ik hoor dat er al vrij snel geen parkeerplaats meer te vinden is. En als je op vakantie bent in Florida, dan moet je toch echt naar het strand en de zee zijn geweest. Toch?

1. Nienke:
    Leuk zo'n mega Mall!!!
    Veel plezier op het strand vandaag 💋💋💋
  2. Jolanda:
    2 juli 2018
    heerlijk zo shoppen met alles bij de hand.
    dat is hier idd wel heeeellllll anders pfff
    veel plezier op het strand.
  3. Karin:
    2 juli 2018
    Veel plezier nog en tot morgen maar weer