Dag 19: The Beach

3 juli 2018 - Jacksonville, Florida, Verenigde Staten

Van de week werd mij verteld dat het de afgelopen dagen erg druk was op het strand en dat parkeren echt een probleem is als je later op de dag gaat. Dus dan ga ik toch lekker vroeg.....
Na het ontbijt ben ik meteen op pad gegaan. En ja hoor, nog heel veel parkeerplaatsen vrij. Ik sta geparkeerd dicht bij de pier, maar besluit eerst om het strand op te lopen. Er staat een heerlijk windje waardoor het gelukkig nog niet zo warm aanvoelt. Nu is het nog lekker rustig op het strand en ik loop een beetje heen en weer. Ik besluit daarna om lekker onder de pier te gaan zitten, in de schaduw. Op een gegeven moment volgen steeds meer mensen mijn voorbeeld. Ik vind het een genot om naar de golven en de surfers te kijken. Ook kijk ik naar iedereen die voorbij komt, het is net als op een terrasje naar mensen kijken.
Ik zie dat het water steeds verder het strand op komt, maar ik zit goed en hoef voorlopig niet bang te zijn dat ik op moet schuiven. Een aantal anderen die voor me waren gaan zitten, moeten nu toch echt hun spullen verplaatsen. Eén van die vrouwen vraagt aan mij of ik hier vaker kom, omdat ik op de perfecte plek ben gaan zitten. Ik zeg: Nee, dit is zelfs de eerste keer dat ik hier ben. Zo raken we aan de praat en ik klets een poosje met haar en haar moeder. Ze verwelkomen me in Jacksonville en hopen dat ik het naar mijn zin heb gehad en nog een paar leuke dagen ga hebben.
Na een paar uur op het strand doorgebracht te hebben, loop ik nog even over de boulevard. Het is niet een boulevard zoals wij gewend zijn, maar er zijn wel wat restaurantjes. De temperatuur is echt geen grapje meer, dus besluit ik terug te gaan en ik zie dat de parkeerplaats helemaal vol is. Toch goed dat ik vroeg gegaan ben. Ik ga op de terugweg ergens lunch halen. Dit eet ik buiten op de porch op en geniet van alle vogel geluiden om me heen.
Ook hier is het echt warm en ga ik even afkoelen op mijn kamer en zet de tv aan. Eerst kijk ik nog de tweede helft van het voetbal: België tegen Japan. Best een spannende helft moet ik zeggen. Daarna komt het nieuws en schrik ik wel een beetje. Afgelopen nacht om 04:00 uur in de ochtend is er iemand op het strand in Jacksonville neergeschoten. En je raadt nooit waar? Ja, bij de pier waar ik een paar uur later heb gezeten. Dan komt het ineens wel heel dichtbij.
Iedere dag is er wel een item over een schietpartij in de stad, maar dan ken ik de plek niet en nu heb ik er gewoon zelf gezeten....
Op dit moment wordt er veel vuurwerk afgeschoten. Iedere avond hoor ik wel wat en ik heb het idee dat het iedere dag meer is. Op woensdag 4 juli zal er heel veel afgestoken worden. Ik ben benieuwd of ik dan hier ook nog wat kan zien. Er zijn op verschillende plekken in de stad vuurwerkshows en live muziek, maar ik ga niet in mijn eentje in het donker de stad in. Ik kijk deze shows wel op televisie en wellicht kan ik iets vanuit hier zien.
Luther's zus heeft me ook nog even gebeld, ze wilde weten hoe het gaat en of ik nog wat leuks heb gedaan. Ze hoopte al dat ik nog naar het strand was gegaan.
Ik zie haar woensdag weer en kletsen we verder bij.

1. Anita ten Brinck:
    3 juli 2018
    Goedemorgen Chan. Lekker een dagje strand. Wel schrikken, zo'n schietpartij. Dan komt de realiteit weer heel dichtbij. Nog maar een paar dagen. Gaat toch wel heel snel. Heel veel plezier vandaag. Hou van jou.😚
  2. Nienke:
    3 juli 2018
    Jeetje dat is dan idd heel erg schrikken.....
    Leuk dat je toch nog naar het strand hebt kunnen gaan. Geniet nog lekker van de laatste paar dagen.
    💋💋💋
  3. Lieve:
    3 juli 2018
    Klinkt allemaal heel erg leuk Chantal, en inderdaad ...... OLE OLE OLE - LANG LEVE DE BELGEN :-), sorry, deze kon ik niet laten liggen, haha
  4. Jolanda:
    3 juli 2018
    oeps ...en daar heb jij dan gewoon gezeten
    maar wel lekker even op het strand geweest te zijn ,heb je ook weergezien.
    genietse verder nog even.
  5. Anita defauwes:
    3 juli 2018
    wat een prachtig strand en heerlijk relaxed ind ik het om naar de golven te kijken en te luisteren
  6. Michel:
    3 juli 2018
    Leuk om weer te lezen schatje
    Het was lekker op het strand he.
    Maar het werd inderdaad wel heel erg warm. En ik hou elke dag het weer in de gaten. Het is jammer dat wij hiet thuis geen porch hebben, want het zou wel lekker zijn om heerlijk samen op de porch te zitten. Ik hou heel veel van jou!!!