Dag 13: St. Augustine

27 juni 2018 - St. Augustine, Verenigde Staten

Deze dagen verbruik ik heel wat benzine. Ik moet al weer tanken. Of nou ja, moeten.... Ik kan nog 130 mijl rijden, staat er op het display, maar ik ben niet iemand die dat gaat testen. Ik wil niet ergens stil komen te staan, want wie moet ik bellen voor een beetje benzine? Ik kijk misschien te veel films, maar je weet ook niet of er dan één of andere gek stopt om je zogenaamd te helpen. Nee dank je, dus ik maak gewoon even een ommetje naar het tankstation. Iedere 100 meter staat er wel één in deze straat dus dat is nog lastig kiezen. Ik ga naar de grootste met de mooist uitziende winkel. Als de pomp mijn credit card accepteert, heb ik niets aan die mooie, grote winkel, want dan hoef ik niet naar binnen. :)
Credit card wordt netjes geaccepteerd. Dat heb ik op mijn weg van en naar Texas maar 1 keer meegemaakt. Alle andere keren moest ik naar binnen om vooruit te betalen. Alsof ze niet geloven dat je de juiste postcode intikt. Ik heb zelfs nog een keer de postcode van Beverly Hills 90210 geprobeerd, maar ook daar stonken ze niet in. Tank is weer vol en dit keer ga ik op weg naar St. Augustine, het oudste plaatsje van Amerika.
Na ongeveer 50 minuten rijden ben ik er en parkeet ik de auto op de parkeerplaats waar de hop on hop off trolley tour begint. Ik koop een kaartje en krijg er een groot boekwerk bij. Ik heb niet zo'n grote tas en de trolley is er toch nog niet dus duik ik even de souvenirswinkel in. Wat een leuke spulletjes allemaal en ik zie al een paar leuke dingen voor de thuisblijvers. Die koop ik alvast en heb ik meteen een tasje voor alle informatie die ik gekregen heb over de tour. Deze bestaat uit 23 stops en bij één stop kun je de shuttle bus nemen naar Anastasia Island waar je de alligator farm en de vuurtoren kunt bezoeken. In de trolley krijg je meteen een audiotour en die is erg leuk. Ik heb veel gehoord en geleerd. Bij stop 5 ga ik er af en loop St. George street in. Een straatje met winkels en restaurants. Het is nog redelijk rustig en ik neus rond in al deze bijzondere winkeltjes. Daarna ga ik weer naar een trolley stop om verder te gaan met de tour. Iedere 15 minuten stopt er een en deze keer besluit ik om te blijven zitten tot ik bij de shuttle bus kom. Ik hoef niet lang te wachten, want deze staat al klaar om te vertrekken. Ik ga naar de Alligator Farm. Ik wil al die grote beesten wel eens zien.
Ineens zie ik een standje waar je op de foto kan met een echte alligator. Eigenlijk vind ik het wel een beetje zielig, maar ik ben ook nieuwsgierig en wil zo'n beest wel eens vasthouden. Zo gezegd zo gedaan. Ik ga op het bankje zitten en de alligator wordt aan mij gegeven. Wat is die zacht aan de onderkant. Dat had ik niet zo verwacht. Er wouden 4 foto's gemaakt en ik kies de leukste uit. Dat is weer een mooie herinnering.
Ook vandaag is het weer echt heet en ik drink veel water, maar het water dat ik bij me heb, wordt zo snel warm. Dat is echt niet lekker. Ik ga maar een cola halen met veel ijs. Even een beetje afkoelen.
Na alles gezien te hebben, ga ik weer richting uitgang, want mijn shuttle gaat maar 1 keer per uur terug naar het vaste land. Ik stap weer over in de trolley en eigenlijk is dat wel lekker, want dan waait er een windje en merk je niet zo dat het zo warm is. Op een gegeven moment stappen er 3 mensen in en zeggen: Hey, volgens mij zaten we vanochtend ook al achter jou. Wat leuk! Ik zeg dat ze volgens mij gelijk hebben en we kletsen nog even tot de trolley weer vertrekt en we stil moeten zijn voor de audio tour.
Ik stap weer uit bij de eerste halte en ga daar het Historisch museum bekijken. Het is niet groot, maar wel heel leuk om te zien.
Bij het souvenirswinkeltje kan ik het niet laten om toch nog een paar dingetjes mee te nemen en dan ga ik maar weer terug naar Jacksonville om daar wat te eten.
Onderweg regent het verschrikkelijk en sta ik nog even in de file. Bij Taco Bell haal ik wat te eten en ga dit lekker thuis op de porch opeten. Nu is het beter te doen buiten met die regen. Geen 35 graden meer maar 30 graden. Dat verschil voel je wel. Na een heerlijke douche en mijn bed verschoond te hebben, is het nu tijd om televisie te kijken. Lekker even niets doen.....

1. Anita ten Brinck:
    27 juni 2018
    Heel heet maar weer een prachtige dag voor jou. Weer zoveel ontdekt en gezien. Geniet van alle dingen die je vandaag gaat doen. Hou van jou.
  2. Gerda:
    27 juni 2018
    Haha Chantal, wat is de wandelende tak groot geworden!
    Hoe heette ze ook al weet? Betsie?
  3. Nienke:
    27 juni 2018
    Hey wat leuk om te lezen! En fijn dat je ook zulke leuke en mooie dingen kunt gaan doen. Ook echt even een toerist 🤣🤣🤣
    Have fun 💋💋💋
  4. Anita defauwes:
    27 juni 2018
    wat een prachtige foto's volgens mij heb ik ooit eens een kaart gehad van dat museum, prachtige reis maak je dank je voor het delen
  5. Lieve:
    27 juni 2018
    Gelukkig geen alligator van 3 meter op je schoot, haha. Jouw verhalen zijn dagelijkse leesvoer bij het ontbijt. Kun je dat in Nederland niet verder zetten? 😉
  6. Michel:
    27 juni 2018
    Zo lekker tijdens het ontbijt jouw verhaal lezen schatje. Dat was een leuk toeristen dagje in St. Augustine.
    Ik hou van jou!!!
  7. Jolanda:
    27 juni 2018
    Super leuk met zo'n alligator op de foto. Mooi is het daar. Wel geweldig dat je zoveel leuke mensen treft.
  8. Jannie:
    28 juni 2018
    Ik zat je verhaal te lezen en toen ik las met een alligator op de foto?? Zag een groot beest voor me, ha,ha. Gelukkig is het een kleintje😀😀. Veel plezier en geniet van je tijd in Amerika!