Dag 12: Rondje Jacksonville

26 juni 2018 - Jacksonville, Florida, Verenigde Staten

Na alle dagen al vroeg op pad te zijn gegaan, heb ik het vanochtend iets rustiger aan gedaan. De route voor vandaag heb ik gisteren al uitgestippeld en de eerste stop is Dunkin' Donuts. Daar heb ik heerlijk ontbeten met eieren en kaas op Engelse muffins en een ijskoffie. Inderdaad een ijskoffie....Het is hier 's ochtends al 27 graden dus die gaat er wel in. :)
Na het ontbijt ga ik op pad naar het postkantoor. Daar kan ik dan eindelijk de ansichtkaarten op de bus doen en ik moet nog twee nationale postzegels hebben. Ze hebben daar een hele handige machine voor dus ik hoef gelukkig niet in de lange rij te wachten. Die postzegels zijn snel geregeld en ik zie naast mij een man die bijna klaar is om zijn post op de bus te doen. Ik kijk even of dat ook binnen kan, want anders moet ik naar buiten naar de weg lopen om ze daar in de bus te gooien. Dus kijk ik stiekem wat hij doet en hij draait zich om, doet in de muur een klep open en gooit zijn post daar in. Ik volg het goede voorbeeld en nu maar hopen dat iedereen de kaarten snel gaat ontvangen.
Ik stap weer in de auto om verder Jacksonville in te gaan. Ik ga op weg naar de bioscoop om de film Jurassic World: Fallen Kingdom te bekijken. Wat een mooie, grote bioscoop. Luxe stoelen die je elektrisch, met knoppen op je armleuning in allerlei standen kan zetten. Voeten omhoog en iets naar achter, zodat je relaxt de film kunt bekijken. (Zie foto's) Dat zouden ze in Nederland ook moeten hebben, want daar heb ik na een uur al pijn in mijn kont van het zitten. In deze stoelen lukt het me wel om 2 uur achter elkaar naar de film te kijken. De film is echt goed, heel spannend, een aanrader dus.
Wanneer de film afgelopen is, ga ik naar een grote hobby winkel: Hobby Lobby. Deze winkel is echt groot, maar ja wat is hier nu niet groot. Ik loop daar rond en kijk mijn ogen uit. Ze hebben zoveel en ik zou wel een heleboel kunnen kopen, maar dan heb ik ook een extra koffer nodig om alles mee terug te kunnen nemen. Dus koop ik een paar kleine spulletjes.
Ik vind de wegen in Jacksonville zo ingewikkeld met te veel banen en dan kom ik ook nog in de file op weg naar huis. Gelukkig zit ik op de juiste baan en kan ik gewoon rechtdoor blijven rijden op deze baan tot ik de afslag zie. Onderweg dondert en bliksemt het en regent het een beetje. Maar aan de overkant van de rivier is het kurkdroog. Thuis gekomen, pak ik wat water en mijn telefoon en ga ik lekker even buiten zitten. Ik zie een paar hagedissen en mooie oranje/rode vogeltjes. Ik blijf maar even buiten, want het is te heet, ook al zit ik daar onder een afdak.
Dan ga ik maar even wat eten klaarmaken en bedenken wat ik morgen ga doen.

1. Anita ten Brinck:
    26 juni 2018
    Leuk, dat je nu hele andere dingen doet. Het is dus echt waar; in Amerika is echt alles XXL. Geniet ervan en ik ben benieuwd wat je vandaag allemaal gaat doen. Hou van jou.
  2. Nienke:
    Leuk! Volgende keer Amerika gewoon met een lege koffer heen gaan 🤣
  3. Mirjam Vanetie:
    26 juni 2018
    Hoi Chantal leuk om zo elke dag met jouw verhaal te beginnen! Volgende keer een vip stoel pakken bij de VUE bios want die is ook lekker comfortabel, kost alleen €2,50 meer. Veel plezier nog! 😘
  4. Michel:
    26 juni 2018
    Hey Lieffie leuk om te lezen weer. En ja die stoelen zoyden wij hier ook moeten hebben dan kunnen tenminste comfortabel naar films kijken.
    Ik hou van jou!!!