Dag 2

16 juni 2018 - Jacksonville, Florida, Verenigde Staten

Toch een beetje last van een jetlag, want ik ben om 04:00 uur klaarwakker. Aan het bed ligt het niet, die ligt echt heerlijk. Genoeg kussens, zoals ik graag wil, dus geen gedoe met kussens dubbel vouwen om het hoog genoeg te krijgen. Vannacht wel even wakker geweest, omdat de voor mij toen nog onbekende man des huizes, thuis kwam. (Ik heb een Airbnb geboekt en heb een mooie kamer bij een stel in huis.)
Terug naar 04:00 uur....Bij jullie is het 6 uur later en allemaal wakker als het goed is, dus ben ik gaan appen en heb wat spelletjes gespeeld op mijn telefoon. Ik vond het nog te vroeg om te gaan douchen.
Ik had nog een paar wafels over die ik op Schiphol had gekocht, dus besloot ik om dat te eten voor ontbijt. Ik heb een koffiezetapparaat, magnetron en koelkast op mijn kamer. In een kastje liggen spullen om koffie te maken en in de koelkast staat koud water. Er ligt zelfs een doosje met spulletjes om kleding mee te naaien, mocht ik dat nodig hebben. Een EHBO doos ontbreekt niet en er staat een bakje met allerlei heerlijke verzorgingsproducten. Ik voel me hier echt welkom en niets is te gek voor ze. Ik ben in heel veel hotels geweest, waar we veel geld kwijt waren voor een paar nachten, voor dat geld verblijf ik hier 3 weken en het is veel gezelliger ook nog. :)
Airco staat hier dag en nacht aan en dat is wel nodig, want het is echt heet buiten. Ik had het vannacht zelfs koud en dat gebeurt me (bijna) nooit. Heerlijk!
Na gedoucht, aangekleed en gegeten te hebben, besluit ik om te vertrekken naar Walmart. Oh ja en ik wil ook nog naar de T-Mobile shop voor een toeristen sim kaart. Maar die zit langs hetzelfde parkeerterrein als de Walmart dus dat kan niet missen.
Mijn GPS doet het nog steeds niet dus ik heb maar wat offline kaarten gedownload op mijn telefoon. Ik ga dat andere stomme ding maar niet meer gebruiken. Dus wil ik bij Walmart wel even een autolader kopen. Is ook weer handig voor thuis :)
Ik wil de deur uit en krijg dat ding niet op slot. Ze hebben hier een alarmsysteem ingebouwd en iedere keer wanneer je de deur ook maar 1 mm opent gaan er twee piepjes af. Heel handig, maar nu dus even niet. Nadat ik dat systeem 6 keer heb af laten gaan of zo, wordt de man des huizes wakker en komt even een kijkje nemen. Miguel heet hij, maar ik mag hem ook Michael noemen, want zijn vrienden en familie noemen hem ook zo. Oké Michael dus, want dat is makkelijker uit te spreken. Ik heb niet zo'n Spaanse tongval. Ik vertel hem dus over mijn gedoe met de deur en hij laat mij zien dat die wel degelijk op slot kan. Maar mocht het mij niet lukken dan kan ik de deur altijd aan de binnenkant al dicht doen met het draaiknopje en dan de deur dichttrekken. Oh had dat dan eerder gezegd, want dat is het makkelijkst en dan laat ik dat alarm ook niet steeds afgaan. Hij geeft me ook nog even zijn telefoonnummer voor het geval dat.
Pfff wat is het buiten al heet en dat voor de vroege ochtend. Maar ik heb airco in de auto dus dat komt goed. Ik stel mijn navigatie in en het is ongeveer 6 minuten rijden. Dat kan ik wel :)
Eigenlijk wil ik eerst naar de T-Mobile shop, maar die is pas om 10:00 uur open, dus moet ik een half uur wachten. Dan toch maar eerst naar de Walmart. Ik pak een winkelwagen (fantastisch dat je daar geen muntjes nodig hebt) en ik ga de winkel in. Nou ja winkel, het lijkt meer op een grote fabriekshal. Het begint net als bij ons eerst met de groente en fruit afdeling. Daarna struin ik door alle gangpaden en kijk mijn ogen uit. Ik zie zelfs een pot mayo van 5 liter. Wat moet je ermee?? Langzaam vult mijn kar zich met gezonde dingen, maar ook wat lekkers, lunch en oreo koekjes voor een paar thuisblijvers. Daarna kom ik op de non-food afdeling. Ze verkopen daar werkelijk alles.... Speelgoed, kleding, elektronica, meubels, hobby spullen, alles voor de tuin inclusief planten, automaterialen, je kunt het zo gek niet bedenken. Ook zit er een apotheek, beautysalon en een McDonalds. Bij de kassa kijk ik mijn ogen uit, want hier hebben ze dus nog niet geleerd dat het verstandiger is voor het milieu om minder plastic te gebruiken. Al mijn boodschappen worden door de caissière in plastic tasjes gedaan. De zware spullen en de gekoelde producten gaan in twee tasjes over elkaar, dus verlaat ik de winkel met 10 plastic tasjes.
Bij de T-Mobile shop kijkt de medewerkster mij vragend aan als ik vraag naar een toeristen sim kaart. Daar heeft ze blijkbaar nog nooit van gehoord, maar haar collega gelukkig wel dus dat is zo gepiept. Een derde collega vraagt: Hey, how are you doing? En ik antwoord hem netjes terug. Een andere klant zegt tegen hem dat hij dat niet eens aan haar gevraagd heeft. We moeten erg hard lachen met z'n allen en hij vraagt het haar alsnog op een overdreven manier :) :)
Thuis alle spullen in de koelkast en kasten gelegd en de rest van de dag ga ik gewoon even relaxen. Ik kom niet zomaar van die jetlag af. Ze hebben hier een "porch", waar ik in de middag even lekker heb gezeten en mijn lunch heb gegeten.
Om half zes was ik zo moe dat ik even een uurtje mijn ogen dicht wilde doen. Nou dat werden er 6, want ik schrok om half 12 wakker. Even omdraaien en lekker weer verder slapen.....

1. Ingrid:
    16 juni 2018
    Wat een heerlijk vakantiegevoel! Geniet er van!
  2. Sara Kajtazovic:
    16 juni 2018
    Aaa de Walmart! Het klinkt amazing!
    Heel leuk geschreven :D
  3. Michel:
    16 juni 2018
    Wat super leuk mop!! Love you so much!!
  4. Anita defauwes:
    16 juni 2018
    wat fijn dat je het zo goed getroffen hebt
  5. Jolanda:
    16 juni 2018
    Fijn dat het aardige mensen zijn waar je logeert en het er lekker luxe hebt. Geniet ervan!
  6. Karin:
    Weer een mooi verhaal
    , geniet ervan
  7. Mirjam Vanetie:
    16 juni 2018
    Haha ondanks jij graag schrijft en ik niet zo'n lezer ben, is het erg leuk je verhaal te lezen! Knap van je!
  8. Jolanda:
    Klinkt alleen al gezellig
    En die paar uurtjes slaap had je kennelijk nodig.
    Nu weer fris en fruitig verder
    Geniet er van
    Tot spreeks
  9. Wanda:
    17 juni 2018
    Haha loving your posts. Keep them coming. Big differences you will see between the countries andnyou wont be able to even write them down really. It’s something one just has to see.