Dag 11: De Dierentuin

25 juni 2018 - Jacksonville, Florida, Verenigde Staten

Zo, zonnebrandcrème gesmeerd, water bij me en petje op. Ik ben klaar voor de dierentuin. Ik stel mijn navigatie in en over 23 minuten zal ik arriveren. Tenminste als je dan niet verkeerd rijd, zoals ik deed.
Wat heeft Downtown Jacksonville veel rijbanen en bruggen. Ik zag op het laatst pas dat ik op de verkeerde rijbaan zat, maar toen was het al te laat. Dus de volgende afslag er maar af en weer terug in de juiste richting. Het is pas 08:45 uur, maar het is nu al heet. Ik arriveer bij de dierentuin en het is al aardig druk op de parkeerplaats. Ik zie dat overal wandelwagens achter uit de auto's gehaald worden. Bij de kassa vraag ik om één kaartje en jawel ik heb een coupon voor 1 dollar korting :) Ik ben toch gek om die niet te gebruiken....
Het is echt een prachtige dierentuin, gelegen aan het water met mooie verblijven. Gelukkig hebben ze overal van die fonteintjes met water, want door de hitte drink ik heel veel. Ik heb zelfs het gevoel dat mijn zonnebrandcrème met het zweet zo richting mijn voeten gaat. Maar ik laat me niet kennen en maak veel foto's. Sommige dieren zitten zelfs heel dicht bij. Tussen de middag besluit ik wat te eten in het restaurant van de dierentuin. Daar is airco en ik geniet daar maar even van voordat ik dadelijk weer verder ga lopen. Het is 35 graden, maar tijdens het weerbericht vanavond vertelden ze dat het voelde als 40 graden vandaag. Ik geloof het meteen, want ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n hitte heb meegemaakt.
Ik ben blij dat de auto airco heeft en de terugweg gaat in één keer goed! Ik ga eerst "thuis" maar even afkoelen en opfrissen voordat ik nog even de deur uit ga om wat te eten. Ik ga naar Taco Bell, die zit hier meteen om de hoek dus dat is lekker makkelijk. Met uitzicht op de drukke weg, kan ik meteen eens bekijken hoe die in elkaar zit, want deze weg kun je niet zomaar overal oversteken. Erg ingewikkeld allemaal, maar na een poosje gekeken te hebben, denk ik dat ik nu wel weet hoe ik bij Dunkin' Donuts aan de overkant moet komen. Kan ik daar een keer gaan ontbijten van de week.
De rest van de avond ga ik lekker tv kijken. Gisteren heb ik van Luther een paar tips gekregen om te kijken, dus dat is mijn tv gids. De tip voor gisteravond was erg goed, dus ik neem aan dat die voor vanavond ook een goede is.
Word ik net toch gebeld door Carmen, de vrouw des huizes, of ik al gegeten heb. Zij is samen met haar man buiten de deur gaan eten en of ze iets voor me mee kunnen nemen. Ik zeg haar dat ik al gegeten heb en bedank haar voor het aanbod.
Wat ontzettend lief toch?

1. Anita ten Brinck:
    25 juni 2018
    Lekker dat je nu ook heerlijk de toerist uit gaat hangen. Zonnebrand, petje.....Het is net echt. 😂. Geniet van alle dingen die je gaat doen. En pas op bij het oversteken. Hou van jou.
  2. Nienke:
    25 juni 2018
    Leuk zeg! Ook nog even alle mooie dingen gaan bekijken. En jeetje wat en hitte 😱

Veel plezier nog 💋💋
  3. Michel:
    25 juni 2018
    Leuk om te lezen weer schatje.
    Die hitte lijkt me niet echt fijn.
    En pas op voor de zon in die regio.
    Ik hou heel van jou!!!
  4. Anita defauwes:
    25 juni 2018
    lekker nu ff genieten van de andere mooie dingen van het leven